Collection:
Accession#:
2002.11
Credit Line:
Donated by Mary Ann Parke.
Object Name:
Furniture, Doll
Title:
Ginny doll slide, swing and glider gym set
Date:
Description:
Ginny doll "Ginny Gym" swing, double glider and slide set. Gym set frame consists of wo wood dowl triangles. A—B connected by three horizontal wood dowels (C,D, E). Swing (F) and glider (G) are attached to upper dowel. Slide (H) sets over two base dowels. Set disassembles for flat storage. Set sealed with clear sealer on dowls, green and red paint. Glider back and arms, swing back ad slide sides are pressed wood. Swing has saftey bar and metal chain. Slide has sheet metal slide surface. Inscription: on frame, glider and swing seat backs "Ginny" and Ginny's Gym"
Notes:
Swing set was given to Mary Ann Parke during the mid 1950's by her parents. See 2002.11.097 (Ginny Doll) for history. Vogue Doll's Inc. Made these sets in 1955 (www reference)
Search Terms:
Childhood
Toy